återuppväckta minnen.

igår kväll när jag lade min son så kom jag att tänka på en sak. jag brukar varje kväll säga -godnatt och sov gott, jag älskar dig till var och ett av mina barn. detta fick mig att minnas när jag var liten och mina föräldrar sa -god natt och sov gott, jag älskar dig till mig. jag vet inte vad det var som fick minnet att vakna till liv.
om det kanske var att min pappa kom förbi med dom sista sakerna som var mina som jag har haft kvar ute hos honom härom dagen och detta fick mig att börja tänka och minnas. han kom förbi med sakerna och dagen efter så skickade jag ett sms och tackade för att han kom förbi med dom.
jag hade sedan innan bestämt mig för att jag inte ville träffa honom men jag ville endå se hur han ser ut idag då jag inte sett honom på ca 7 år. det kändes konstigt att se honom igen.
jag har inte träffat honom på så många år men jag känner att jag inte är redo för det än, trots att vi smsat några gånger och börjat ta upp kontakten igen.
jag vet inte när jag är redo att träffa honom och prata med honom ansikte mot ansikte men jag känner att det får ta den tid som det behövs för att jag ska klara av det.
pga att jag inte träffat min pappa under alla dessa år så har jag tyvärr inte haft någon kontakt med släkten på pappas sida och det tycker jag är riktigt synd. släkten på pappas sida är inte såå stor men den har vuxit sedan jag såg dom senast.
jag har försökt att börja ta upp kontakten med dom igen oxå och jag hoppas verkligen att vi kan få en bra kontakt. jag lägger inte skulden på någon av dom för jag har inte heller ansträngt mig så mycket heller för att behålla kontakten med dom, men dettta ska det nu bli ändring på för jag vill verkligen ha dom i mitt liv igen.
tidigare har jag tänkt att dom är äldre än mig och dom borde kunna höra av sig till mig om dom vill träffas och umgås men har börjat förstå att det krävs ansträngning från båda hållen och inte bara ena hållet som jag tidigare trodde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0