Tankar

Mina tankar börjar nu igen att snurra när tystnaden lägger sig efter att mina vänner gått hem....
Jag tänker på tider som varit, folk jag umgåtts och umgås med, mina barn, barnens pappor, skolan, pengar, körkort, bil, "KÄRLEK", släkten och jobb i framtiden......
Jag tänker och undrar hur jag ska kunna jobba inom äldreomsorgen som ensamstående med 2 barn, utan bil och körkort osv......
Jag tänker på "kärleken" som jag haft och vad vi har gått igenom tillsammans och var och en för sig.....
Jag tänker på mina vänner som har fått genomgå så mycket det senaste året men trots allt ändå alltid har tid för mig när mina bekymmer kommer över mig......
Jag tänker på min mamma och mina bröder som jag både älskar men oxå  krigar med...
Jag tänker på mina barns framtid och allt vad det innebär med uppfostran, kläder deras studenten osv......
Jag tänker på mig själv och undrar om jag kommer att klara det, alla läxor och prov som väntar, jobb intervjuer, praktik, träning, övningskörning, körkort mm mm..........
Det känns som att livet rusar fram och ska man ha en chans att hänga med så är det bara att hugga tag i det du kommer åt och bara följa med på resans gång.....
Jag tänker på vart jag var för några år sedan och vart jag är idag och det ger mig en gnutta hopp om att jag kommer att klara av alla utmaningar som kastas emot mig.....
Jag fantiserar om att en dag få total kontroll över mitt liv och få välja vad jag vill göra, få ägna mig åt det som betyder mycket för mig och får mig att må bra.......
Jag har just nu synen på mitt liv att jag gör det jag måste för att komma från det livet jag tidigare hade och slippa få bidrag ifrån soc, ta lån ifrån csn och en vacker dag kunna tjäna mina egna pengar för att försörja mig själv och mina barn.....
Jag vill ha frihet och för mig just idag är det att ta körkort, köpa en bil och ta den och åka iväg med mina barn när jag vill och vart jag vill utan att behöva vara beroende utav någon annan än mig själv.....
Blicka tillbaka och veta att jag har tjänat ihop dom här pengarna själv och det ger mig oxå rätten att spendera dom hur jag vill....
Jag drömmer om att en dag få återgå till det jag så mycket tycker om att göra och kanske hålla på med det på heltid till slut.....
Jag drömmer om att tattuera mig om jag nu inte fegar ur det vill säga.....;)
Jag drömmer om att få se mina barn när dom är större och ser tillbaka på tiden dom var små och förstår att jag gjorde allt jag kunde för dom och förhoppningsvis gjorde ett utmärkt jobb med att uppfostra dom....
Allt detta är mycket för en hjärna att bära på....
Dom som känner mig inpå skinet vet att jag har svårt att uttrycka mina tankar och känslor och ibland blir det bara helt fel fast jag egentligen menar väl.....ber om ursäkt för det.....uppricktigt och ärligt.....
Har en kär vän som funnits vid min sida ett tag nu som jag har känslor för och som jag har haft upp och nedgångar med men han finns alltid där oavsett.....han betyder mycket för mig fast han kanske inte inser det själv....Han ligger mig varmt om hjärtat och kommer alltid att göra.....
Jag har några killkompisar som jag pratar med ibland, träffar och umgås med som jag uppskattar otroligt mycket och som jag är glad för att jag har i mitt liv.....
Mina tjejkompisar som jag har kvar i mitt liv vet att jag finns här för dom om det är något och dom betyder oxå mycket för mig.....
men som ni har sett i tidigare inlägg så har jag en vän som sticker ut ifrån mängden och kommer alltid att göra "L" rock min vän.....vet inte vart jag ska börja med att beskriva dig så får ta det vid ett annat tillfälle när jag verkligen kan gå in mer på djupet på det.......
Mina tjejkompisar ska veta att ni betyder mycket för mig och jag glömmer inte det ni alla har gjort för mig.........
Min mamma och mina bröder säger jag för sällan till att jag älskar men det gör jag och dom betyder så klart oxå otroligt mycket för mig fast jag ibland är dålig på att visa det.....
Mina barn kan jag inte ens börja beskriva med ord vad jag känner för  så tänker inte ens försöka mer än att säga att jag älskar dom mer än allt annat på denna jorld........

Kommentarer
Postat av: Cassandra

Du är bäst, Therese! Glöm aldrig det <3

2011-07-03 @ 12:46:26
Postat av: therese gustafsson

tack hjärtat:)

2011-07-03 @ 12:52:17
URL: http://tesecrets.blogg.se/
Postat av: David Lindström

Tessan, du som kvinna klarar max av 2 grejer i taget, till skillnad från oss killar som bara klarar 1 grej i taget, så ta det lugnt, det löser sig med alles, det vet du;) Kram

2011-07-03 @ 21:58:25
Postat av: therese gustafsson

haha tack david:) hihi ja jag vet inte det jag om jag klarar 2 saker samtidigt men det återstår att se:)

2011-07-03 @ 22:26:12
URL: http://tesecrets.blogg.se/
Postat av: L "Rock"

<3 en riktig vänn finns där och gör saker som man själv inte tjänar på! <3

2011-07-04 @ 12:06:47
URL: http://mommyrocks.blogg.se/
Postat av: Lillemor Nordström

Att du är så duktig på att uttrycka dig på papper det vet jag sedan länge:)

Du har sedan du varit liten gillat att skriva.

Du behöver inte säga att du älskar oss<3 vi känner det.

Och jag är helt säker på att dom små trollen gör det också<3 Som jag sagt så många gånger förr:

Jag är så stolt över dig och du är så fin med barnen<3

Jag vet ju av egen erfarenhet hur tufft det är att vara ensamstående. Du är bäst gumman<3

2011-07-06 @ 12:35:19
Postat av: therese gustafsson

tack mamma:)

2011-07-06 @ 23:40:01
URL: http://tesecrets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0